Monday, February 3, 2020

Bassoa hakusessa

Kun siesta oli vietetty, oli aika löytää meille BASSOA. Luovuitmme tehtävän Google Mapsille kirjoittaen hakusanaksi "bluetooth speaker". Saimme joukon satunnaisia liikkeitä, osa vakuuttavampia ja osa, no, ei niin vakuuttavia. Päädyimme liikkeeseen nimeltään I fix your i/Tech & Gadgets Monsterrakin (ei muistu enää miten tämä kirjoitettiin, niin olkoon nyt sitten tämä varmasti virheellinen kirjoitusasu). Aikaa siirtyä mestoille oli noin 1,5h, joten valitsimme selkeästi nopeimman tavan liikkua Ateenassa. Eli kävellen.

Matkalla mestoille meidät pysäytti joukko kenialaisia rakkauden lähettiläitä bongorumpuineen ja "ilmaisine" rannekkeineen. Kutsuivat meidät vielä ihan bileisiinkin, kuulemma ganja & reggae juhlat. Päätettiin, ettei mennä. Annettiin pari euroa rastafariväreissä olevista rannekkeista ja jatkettiin matkaa kohti sähkölelukauppaa.

Laatukamaa myyvässä kaupassa oli etäkäyttöinen, sähkölukittava ovi. Pääsimme livahtamaan sisälle kuitenkin henkilökunnan edustajan perässä. Vertailimme hieman kaiuttimia ja päädyimme kokonsa puolesta sopivaan JBL Flip 5 mölylaitteeseen. Hintaluokka oli aikalailla samaa kuin kotimaassa, mutta tämä ei ollut yllätys; nyt vaan yksinkertaisesti tarvittiin BASSOA.

Kappas kummaa, ihan vaan sattumalta samassa korttelissa sijaitsi Six D.O.G.S. niminen drinkkibaari, jota hypetti sitten niin jokainen tubettajahipsteri, kun katselimme ennakkoon hieman Ateenan place-to-be spotteja kotosalla. Drinkkibaari oli paperilla varsin samaa hintaluokkaa kuin kotimaassa: cocktailit maksoivat sellaiset noin 10 euroa kappale (6-13 euroa), mutta siihen ne yhtäläisyydet sitten loppuivatkin. Ilmeisesti kreikkalainen näkemys hyvästä cocktailista on sellainen, että siihen tungetaan mahdollisimman paljon alkoholia yhteen lasiin. Maistelimme listalta läpi neljä juomaa, jokaisessa niistä oli vähintään kolmea, enimmillään viittä alkoholijuomaa. Yllättävän toimivaa, siitä huolimatta (tai juuri siitä syystä). Mesta on nimeltään Six D.O.G.S. ja ehdottomasti tutustumisen arvoinen.

Alkumaljat
Runsaasti rommeja
Palmuntehdet lisukkeena
Ei-syötävät lisukkeet. Kokemuksen kautta

Kun bilemehut oli imaistu, lähdimme suuntaamaan takaisin majoitukseen. Pieni kutkuttelu kuitenkin tuntui mahanpohjassa; ehkä olisi hyvä taas nauttia jotain muutakin kuin nesteitä. Päädyimme jotenkin jollekkin tunnistamattomalle alueelle, jossa oli runsaasti ruokapaikkoja. Valitsimme varsin satunnaisella valintaperusteella ravintolan, jossa oluen lisäksi tilasimme pöytään sardiineja, oliiveja sekä haita. Ja metaxaa. Hai on nyt lisätty Mikon syötävien eläinten listalle.

Sardiineja ja haita

Paluumatka majoitukseen sujui kommelluksitta (poislukien kuumottavaa kissapuistoksi nimeämäämme aluetta, jossa Paavo päätti käydä kusella) ja päätimme kiertää vielä lähikaupan kautta. Jo eilen tutuksi tullutta myyjää hieman hymyilytti, kun marssimme tiskille mukanamme kaksi siksaria bisseä sekä viinipullo. Mukaan lähti myös eilen tutuksi tullut tunnistamaton, hunajaan hukutettu munkkitaikinakääryle. Ja pullo halvinta viiniä. Bongailimme vielä matkalla hieman autoja, silmiin kun sattui mm. Ford Cortina ja Porsche 944 avo.

Ford Cortina

Porsche 944 avo

Päästyämme takaisin majapaikkaan, koimme kuitenkin yllätyksen. Kaupan halvin olut oli 0,5% vahvuudeltaan. Eipä taida tulla juoduksi nämä bisset.

Pettymyksen saattelemana, sekä tietysti loppuneiden oliivien, joita on kulunut jo noin kilon verran, päätimme vielä lähteä käymään uudelleen lähikaupassa. Paluumatkalla teimme vielä visiitin lähibaariin, jossa meitä palveli ehkä hemaisevin baariminna, johon olemme tällä reissulla törmänneet. Yhteistä kieltä ei kuitenkaan löytynyt ja jopa oluen tilaaminen toi hieman haasteita matkaan, joten päädyimme palaamaan yöpaikkaan.

Paavo ja Akropolis

Huomenna sitten vuorossa on Piraeusen satama-alue sekä keskustan jokusia päänähtävyyksiä, mukaanlukien Zeuksen temppeli sekä Akropolis. Loppuillan ajattelimme nyt viettää tänään musiikin sekä lähikaupan ostosten parissa.

Np: Sub Zero Project - Darkest Hour (The Clock)